Smart – jedno słowo a tyle oszczędności

Ponad milion sprzedanych produktów każdego dnia

Serwis aukcyjny Allegro działa od 20 lat. Jest jednym z najpopularniejszych miejsc zakupowych w sieci. Za pośrednictwem platformy sprzedaje obecnie 140 tys. sklepów – małych, średnich, ale także dużych i znanych. Liczba ofert sprzedażowych zwiększyła się w ubiegłym roku o 40 proc. i przekroczyła 130 mln. Wynika więc z tego, że każdego dnia na portalu pojawia się 100 tys. nowych propozycji sprzedażowych. Klienci na Allegro mają niemalże nieograniczony wybór towarów w atrakcyjnych cenach, stąd chętnie korzystają z okazji.

Codziennie kupują ponad 1,2 mln produktów. Dzięki współpracy z Allegro także sprzedawcy rozwijają działalność. W minionym roku najlepsi z nich odnotowali wzrost wartości sprzedaży nawet o 118 proc.

W sieci taniej, ale co z kosztem przesyłki?

Dlaczego wybieramy zakupy w sieci? Bo produkty są tańsze niż w sklepie stacjonarnym. Niekiedy sporo. Jednakże to, co uwiera kupujących, to koszty przesyłki, które niekiedy „zjadają” oszczędności.
Przykładowo – koszt nadania niedużej paczki oscyluje w granicach od 9 zł do blisko 16 zł. Za kuriera można zapłacić jeszcze więcej.
Przy zakupie produktu o wartości kilkudziesięciu złotych – wspomniane dodatkowe koszty powodują, że transakcja po prostu się nie kalkuluje. By rozwiązać ten problem, platforma Allegro w połowie 2018 roku wprowadziła nowe udogodnienie.
Klienci Allegro mają do swojej dyspozycji usługę Allegro Smart. To usługa dla klientów, dzięki któremu nie muszą oni płacić za przesyłki.

Zwraca się, gdy odbierzesz kilka paczek

Klient ma dwie opcję do wyboru - miesięczna opłatę w wysokości 8,99 zł albo roczną usługę za 49,00 zł (czyli 4,08zł miesięcznie). Platforma w ramach subskrypcji oferuje: darmowe dostawy bez limitu przesyłek, darmowy zwrot i dostęp do Smart!okazji, 10 monet na start oraz usługę priorytetową, czyli zwrot pieniędzy w ciągu 2 dni roboczych. Darmowa dostawa nastąpi wówczas, gdy klient zamówi u jednego sprzedawcy towar za minimum 40 zł.

Natomiast bezpłatna dostawa kurierem będzie miała miejsce w przypadku, gdy zamówiony towar u jednego sprzedawcy przekroczy wartość 100 zł. Co ważne, do usługi Allegro Smart! nie musimy przypisać karty płatniczej na stałe, więc transakcje nie są obciążane automatycznie. Czy to się opłaca? Wystarczy 4-5 razy w ciągu całego roku dokonać zakupów na Allegro, by wyjść na zero! Każde kolejne zamówienie to oszczędności na dostawach.

Na Allegro jak w galeriach handlowych

Na Allegro mają tysiące drobnych sprzedawców, ale też oficjalne sklepy najpopularniejszych i największych światowych marek. To te same sklepy, które można znaleźć w galeriach handlowych. Tyle że na Allegro wybór jest znacznie większy, a bardzo często ceny niższe niż w sieci stacjonarnej.

To, co łączy większość drobnych i markowych sprzedawców platformy, to oferowana usługa Allegro Smart! Łatwo ją można odnaleźć, bo oznaczona została specjalną ikoną. Od momentu jej wprowadzenia sprzedawcy odnotowali wzrost liczby transakcji o 37 proc. Wszystko dzięki darmowym dostawom. Więcej na https://allegro.pl/smart

Gdy towar nie przypadł nam do gustu

Allegro Smart! zapewnia darmowe zwroty przesyłek – pod jedynym warunkiem że nie była to płatność przy odbiorze.
Niekiedy nie ma takiej możliwości, np. przy artykułach spożywczych czy programach komputerowych, które zostały otwarte przez klienta. Jedna paczka Allegro Smart! to jeden darmowy zwrot. Można zwrócić całą zawartość lub jej część. Wystarczy tylko nadać jedną przesyłkę.

Klient ma na to 14 dni, ale sprzedawca ten okres może dodatkowo wydłużyć. Warto więc czytać regulaminy.
Najczęściej zwroty nadawane są w paczkomatach i na poczcie. Do odesłania paczki potrzebne są: specjalnie wygenerowana etykieta nadawcza lub kod. Wszystko znajdziemy bez problemu. Na portalu Allegro mają maksymalnie uproszczony system zwrotów.

Miliard w innowacje

Szef Allegro, Francois Nuyts, zapowiedział, że w tym roku firma zamierza przeznaczyć 1 mld zł na rozwój i wprowadzenie kolejnych rozwiązań zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących.
Inwestycje dotyczyć będą sektora dostaw, usługi Allegro Smart, zwiększenia wizyt w serwisie, wyszukiwania i UX, obsługi klienta, a także narzędzi wspierających sprzedawców. Wszystkie te prace mają przyczynić się do zwiększenia do 200 tys. dziennej liczby nowych ofert pojawiających się w serwisie.

Plany są takie, by łączna liczba oferowanych produktów osiągnęła poziom 200 mln do końca tego roku, a liczba sprzedawców zwiększyła się o 20%. Serwis planuje otworzyć także nową platformę – społeczności Allegro.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.
arrow