Przedsiębiorco! Tutaj zrobisz firmowe zakupy
SponsorPrzedsiębiorco! Tutaj zrobisz firmowe zakupy
Liczba nowo zakładanych firm w Polsce stale rośnie. Według danych GUS w kraju aktywnych jest ponad 2 mln 815 tys. podmiotów gospodarczych (dane za I kw. 2025 r., na koniec 2024 r. było ich o ponad 100 tys. mniej).
Blisko 96 proc. zarejestrowanych podmiotów stanowią mikrofirmy zatrudniające do 9 pracowników. Małe przedsiębiorstwa (od 10 do 49 osób) to 3,4 proc. ogółu, średnie (od 50 do 249 osób) – 0,6 proc., a duże (250 i więcej osób) – 0,1 proc.
Najwięcej przedsiębiorstw działa w sektorze handlu i branży napraw pojazdów samochodowych (17,7 proc. wszystkich firm). Na kolejnych miejscach znalazły się: budownictwo (15,1 proc.) oraz działalność profesjonalna, naukowa i techniczna (13,7 proc.).
Postępująca cyfryzacja sprawia, że dla większości firm w Polsce głównym miejscem zaopatrzenia stał się internet. Jak wynika z opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej raportu "B2B Customer Journey 2025", rynek e-commerce jest podstawowym kanałem zakupowym już dla niemal co czwartego przedsiębiorstwa działającego w naszym kraju.
Co więcej, aż 81 proc. klientów biznesowych korzysta z marketplace’ów do robienia zakupów, a ponad połowa (56 proc.) kupuje, wykorzystując do tego smartfony. 47 proc. właścicieli biznesów stosuje podejście omnichannel, a zatem wybiera różne kanały zakupu w zależności od kategorii produktu.
Co najczęściej kupują polskie firmy w sieci? W koszykach mikro-, małego i średniego biznesu dominują: sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne, produkty marketingowe i gadżety reklamowe.
Stale rośnie też wartość zakupów w marketplace’ach B2B. Według danych z raportu "B2B Customer Journey 2025" średnio – w pojedynczej kategorii – firma wydaje w e-commerce rocznie 67 tys. zł., a w niektórych kategoriach wartość koszyka zakupowego sięga nawet 130 tys. zł. Dodatkowo 36 proc. firm kupuje za granicą, a kolejne 25 proc. planuje takie zakupy.
Liderem zakupów online B2B w Polsce jest Allegro, a dokładnie stworzona z myślą o firmach biznesowa odsłona największego polskiego marketplace – Allegro Business.
Na Allegro zakupy robi 7 na 10 polskich firm, z kolei z platformy Allegro Business regularnie korzysta już ponad 130 tys. przedsiębiorców. Tylko w 2024 r. liczba kupujących wzrosła o blisko 1/3 rok do roku. Wśród klientów dominują przedstawiciele takich branż jak uroda, biura, moto, budowlana i HoReCa.
Na Allegro Business przedsiębiorcy znajdą wszystko, czego potrzebują do prowadzenia biznesu – począwszy od artykułów biurowych, przez urządzenia elektroniczne, po półprodukty i surowce niezbędne do produkcji towarów. Co ważne, przedsiębiorcy od razu widzą ceny netto. Dzięki temu szybko mogą porównać je z innymi ofertami i oszacować koszty dla swojej firmy.
Allegro Business to odsłona serwisu Allegro stworzona z myślą o potrzebach przedsiębiorców. Kupując na platformie, zyskują oni m.in. odroczone płatności nawet do 60 dni, opcję wzięcia zakupów w leasing, nielimitowane dostawy w ramach Smart!, tańsze zakupy dzięki rabatom hurtowym już przy zakupie kilku sztuk towaru, a także specjalne oferty tylko dla biznesu.
Szybkie działanie to podstawa każdej firmy. Allegro doskonale zna potrzeby przedsiębiorców i stale wychodzi im naprzeciw. Kolejnym krokiem usprawniającym robienie zakupów na platformie jest uruchomienie nowego profilu firmowego, który umożliwia błyskawiczne rozdzielenie zakupów prywatnych od biznesowych w ramach jednego konta Allegro.
Od teraz kupujący kilkoma kliknięciami mogą przełączać się między głównym Allegro a Allegro Business, korzystając ze wszystkich benefitów obu profili zakupowych, w tym jednego pakietu Smart!.
Zmiana ta umożliwia dotarcie do oferty B2B jeszcze szerszej grupie kupujących, znosząc potrzebę zakładania konta firmowego czy też kłopotliwego przelogowywania się pomiędzy profilami.
Obecnie na Allegro Business dostępnych jest ponad 220 mln ofert, z czego ponad 90 mln z upustami dla firm. Bo klienci biznesowi – tak samo jak indywidualni – też szukają oszczędności. Przedsiębiorcy polują na promocje i okazje cenowe, optymalizując w ten sposób swoje zakupy firmowe.
Jak wynika z raportu "B2B Customer Journey 2025", robi to 40 proc. firm, z kolei 17 proc. przyznaje, że aby znaleźć najtańszą cenę, porównuje oferty na wielu platformach. W sumie jako tzw. "promo-hunters" można zaklasyfikować ponad połowę klientów biznesowych.
Prowadzisz biznes i planujesz firmowe zakupy? Codziennie szeroką ofertę produktów w najlepszych cenach znajdziesz na Allegro Business.
Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari