Nowe Renault Clio – oto dlaczego zostało Miejskim Samochodem Roku Wirtualnej Polski!

Renault Clio

Nowe Renault Clio – oto dlaczego zostało Miejskim Samochodem Roku Wirtualnej Polski!

Samochody miejskie wcale nie muszą być ekonomiczne i praktyczne kosztem innych, bardziej emocjonujących cech. Idealnym przykładem jest nowe Renault Clio, które swoim intrygującym designem i zaawansowanymi układami napędowymi przemawia nie tylko do rozumu, ale też do serca.

Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski

Jak co roku, redakcja Wirtualnej Polski przeprowadziła swój plebiscyt, wybierając najlepsze samochody w różnych kategoriach. W klasie aut miejskich, w której liczą się przestronne wnętrze, ekonomiczne silniki oraz dobra cena, wyróżnione zostało nowe Renault Clio! Renault Clio cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem od chwili premiery w 1990 roku – do tej pory sprzedano na całym świecie 16 milionów egzemplarzy! To samochód, który w nowej odsłonie połączył cechy zdroworozsądkowe z nowoczesną technologią i dynamiczną stylizacją. Zresztą, zobaczcie sami na kolejnych slajdach!

Renault Clio

Nowa wersja bestsellerowego modelu

Miejski model tego francuskiego producenta to marka sama w sobie. Samochód oferowany jest już od ponad 34 lat, a na rynku znajdziemy dziś model piątej generacji. Do tego, Renault Clio zostało niedawno bardzo gruntownie zmodernizowane, co widać wyraźnie w designie jego karoserii. Ta modernizacja oddaje cel marki, jakim jest tworzenie bardziej nowoczesnych, bardziej charakterystycznych i zrównoważonych samochodów, zapewniających użytkowanie w oparciu o ugruntowane tradycją wartości. Nowy przód wprost emanuje wigorem, sygnatura świetlna została całkowicie odnowiona i oddaje tożsamość marki, a nowe, efektywne linie nadają nowej generacji Clio bardziej wyrazisty charakter.

Design, który intryguje

Już sama bryła nadwozia może się podobać – mocno opadająca maska, dynamiczna linia boczna z ukrytą klamką tylnych drzwi oraz tył auta, sprawiający wrażenie szerokiego i masywnego. Dzięki temu Clio wygląda jak auto o klasę większe. W oczy rzucają się również futurystycznie zaprojektowane reflektory w technologii LED, ciekawy kształt osłony chłodnicy i liczne wloty powietrza. Nowe Clio to pierwszy model Renault w duchu "Nouvelle Vague", wyposażony w nowe, charakterystyczne oświetlenie z przodu. Inspiracją dla świetlnej sygnatury było logo marki – diodowe światła do jazdy dziennej po obu stronach przybierają kształt połowy pionowego rombu.

Renault Clio

Wnętrze godne miasta XXI wieku!

Dzisiaj kierowcy wymagają od modnych miejskich samochodów, aby te były wyposażone w mnóstwo multimedialnych rozwiązań, a Renault Clio spełnia ich potrzeby z nawiązką. Cyfrowy zespół wskaźników i zegarów, duży dotykowy ekran systemu multimedialnego, bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto, łączność z Internetem czy system audio klasy premium to tylko kilka przykładów. Gdy tylko otworzycie drzwi, zobaczycie szlachetniejsze, bardziej zrównoważone materiały. Nowe Clio zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać nowy, skoncentrowany na człowieku i technologii design marki Renault.

Praktyczność przede wszystkim

Wracając do zalet praktycznych nowego Renault Clio, nie można nie zauważyć, że model ten wyróżnia się wśród rynkowych konkurentów. 5-drzwiowe i 5-osobowe nadwozie zapewnia przestronną kabinę i sporo miejsca, nawet dla pasażerów siedzących z tyłu. Do tego w nowym Clio znajdziemy pojemny bagażnik, który zapewnia aż 391 litrów, co należy uznać za świetny wynik, plasujący ten model w ścisłej czołówce segmentu. Nowe Clio zapewnia pasażerom również automatyczną klimatyzację, bezprzewodową ładowarkę do smartfona czy centralny podłokietnik, począwszy od wersji Techno.

Szeroka gama jednostek napędowych

Kolejną nietypową cechą dla auta miejskiego jest duża dostępność wersji napędowych. Kierowca decydujący się na Renault Clio może wybrać silnik benzynowy, wersję z instalacja LPG, a także hybrydę, ale o niej za chwilę. Do wyboru są benzynowe jednostki TCe 90 (90 KM) łączone ze skrzynią ręczną lub automatyczną oraz 100-konna wersja TCe-G z instalacją gazową. Każdy kierowca będzie mógł wybrać konfigurację, która najlepiej odpowiada jego przyzwyczajeniom i wymaganiom. Co więcej, dostępny dla wszystkich opcji układu napędowego asystent ekologicznej jazdy doradzi kierowcy, jak najefektywniej oszczędzać paliwo, a tym samym zmniejszać emisję CO2 do atmosfery.

Hybryda? Tak, ale nie taka zwykła

Wisienką na torcie jest oczywiście Renault Clio E-Tech full hybrid 145, czyli napęd hybrydowy. Łączy on w sobie jednostkę benzynową i elektryczną, a także wykorzystuje tzw. kłową przekładnię, zainspirowaną Formułą 1, w której marki Renault i Alpine święcą sukcesy od lat. Wersja hybrydowa zapewnia dobre osiągi (0-100 km/h w czasie 9,3 s) przy jednoczesnym niskim spalaniu tylko 4,2 litra na 100 km. Przekładnia silnika spalinowego ma cztery przełożenia, a główny silnik elektryczny dwa. W pełni hybrydowy układ napędowy E-Tech może łączyć moc silnika spalinowego i silnika elektrycznego na maksymalnie 14 różnych sposobów, aby zoptymalizować efektywność energetyczną.

Cena – to wszystko dostaniesz już za 74 600 zł

W tej cenie dostajemy samochód miejski w odmianie evolution, który ma wszystko, czego kierowca oczekuje, m.in. napęd wykorzystujący silnik z turbodoładowaniem. Wyżej w ofercie znajdziemy Clio w wersji Techno, w kwocie 83 300 zł, wyróżniającej się dodatkowym wyposażeniem w dziedzinie multimediów i systemów wspomagających. Na szczycie oferty (za cenę 119 300 zł) znajduje się odmiana Esprit Alpine, imponująca sportową stylizacją, najbogatszym wyposażeniem oraz napędem E-Tech full hybrid. Ten sportowy i jednocześnie elegancki wariant łączy w sobie cechy charakterystyczne dla marki Alpine z nowym podręcznikiem stylu Renault i przenosi wrażenia z jazdy nowym Clio na nowy poziom.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.
arrow