Hyundai 2045, czyli strategia neutralności węglowej i przyszłość ekologicznej mobilności

Hyundai 2045, czyli strategia neutralności węglowej i przyszłość ekologicznej mobilności

Innowacyjność to jedna z podstaw sukcesu każdej marki. Dlatego Hyundai już teraz realizuje długoterminowe strategie, które pozwolą tworzyć jeszcze nowocześniejsze i przyjaźniejsze produkty. Na czym polega strategia Hyundai 2045?

Hyundai 2045, czyli strategia neutralności węglowej i przyszłość ekologicznej mobilności

Hyundai aktywnie wspiera organizacje, które dbają o czystość naszej planety na lądzie i pod wodą. Prowadzi to do opracowywania nowych, ekologicznych materiałów.

Rozwój w zgodzie ze środowiskiem

Zrównoważony rozwój to pojęcie odmieniane przez wszystkie przypadki. W ramach wizji "Postępu dla Ludzkości" Hyundai łączy go z recyklingiem. Dąży do ochrony środowiska nie tylko na lądzie, ale również pod wodą. W ramach współpracy z organizacją Healthy Seas włącza się w sprzątanie dna mórz, gdzie zalegają sieci rybackie, rury i stalowe konstrukcje. W ramach współpracy z High Seas powstał Econyl – materiał produkowany z porzuconych sieci rybackich i innych odpadów nylonowych. Hyundai działa również z Fundacją Nasza Ziemia, z którą organizuje działania edukacyjne, mające wzmocnić w ludziach poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne, i z Białowieskim Parkiem Narodowym.

Od 2016 r. Hyundai intensywnie pracuje nad nowymi materiałami z wykorzystaniem źródeł odnawialnych. Wykorzystuje też surowce pochodzące z recyklingu.

Materiały przyjazne dla kierowcy i otoczenia

Do produkcji samochodów używa się wielu różnych materiałów, a proces ich powstawania nie zawsze jest przyjazny dla środowiska. Dlatego od 2016 r. Hyundai aktywnie powiększa listę materiałów ze źródeł odnawialnych. Najlepszym przykładem są tutaj wnętrza. Do produkcji ich elementów używane są celuloza eukaliptusowa, olej rycynowy i włókno drzewne oraz biokomponenty pozyskiwane z trzciny cukrowej i kukurydzy. Skórzana tapicerka jest farbowana olejem lnianym. Elementy karoserii są produkowane przy użyciu materiałów, które są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale również mogą być formowane w sposób pozwalający na zadbanie o bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.

Do 2045 r. wszystkie fabryki będą używać energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu staną się neutralne klimatycznie.

Czysta energia w fabrykach i na drodze

W ramach strategii Hyundai 2045 producent inwestuje w zieloną energię. W 2021 r. dołączył do RE100 – czyli "Energia Odnawialna 100%". To globalna inicjatywa kierowana przez Grupę Klimatyczną, zrzeszająca najbardziej wpływowe firmy, które są zaangażowane w wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii. Hyundai chce z nich korzystać we wszystkich swoich fabrykach, a w Europie rewolucja zacznie się od tej zlokalizowanej w Czechach. Na drodze Hyundai stawia na samochody elektryczne, ale prowadzi też badania nad rozwojem ogniw paliwowych. W 2020 r. wprowadzono pierwszą na świecie wodorową ciężarówkę – Hyundai XCIENT Fuel Cell.

W ofercie marki Hyundai jest 15 zelektryfikowanych modeli samochodów osobowych, a w pełni elektryczne są sprzedawane w ramach submarki IONIQ, która sukcesywnie się rozrasta.

Najszersza gama napędów elektrycznych w Europie

Od kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój rynku samochodów elektrycznych. Hyundai ma w swojej ofercie aż 15 zelektryfikowanych modeli osobowych i użytkowych, od miękkiej hybrydy, hybrydy, hybrydy typu plug-in aż po samochody w pełni elektryczne spod szyldu IONIQ. To nowa submarka pojazdów elektrycznych Hyundai. Modułowa platforma elektryczna E-GMP pozwala opracować różne typy samochodów. Łączy dynamikę, komfort, ekonomię i ekologię. Jest też model NEXO, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi, które zapewniają zasięg do 666 km (WLTP). Podczas jazdy samochód filtruje i oczyszcza powietrze, więc jest przyjazny nie tylko dla kierowcy, ale również dla otoczenia.

Hydrogen Vision 2040 zakłada wykorzystanie energii z wodoru i udostępnienie je "wszystkim, wszystkiemu i wszędzie". Generuje ona zerową emisję dwutlenku węgla.

Wodór jako paliwo przyszłości

Hydrogen Vision 2040 to wizja Hyundai Motor Group oparta na planach, według których do 2040 r. energia wodorowa będzie wykorzystywana nie tylko w transporcie, ale również w innych branżach i sektorach. Celem koncernu jest udostępnienie energii wodorowej "wszystkim, wszystkiemu i wszędzie". W tym celu opracowano "zielony" wodór, który powstaje w procesie elektrolizy, a więc generuje zerową emisję dwutlenku węgla. Energia elektryczna pochodzi ze źródeł odnawialnych. Hyundai pracuje też nad systemem elektrolizy wody alkalicznej i zwiększenia opłacalnej produkcji czystego wodoru. Wodór wytwarza tylko wodę, energię elektryczną i ciepło. Jednocześnie jest łatwy do przechowywania i transportu.

Mobilność to nie tylko samochody, ale również np. roboty, które sprawią, że nasze funkcjonowanie będzie jeszcze łatwiejsze, a praca lżejsza i bardziej bezpieczna.

Różne oblicza mobilności

Choć mobilność kojarzy nam się z przemieszczaniem z punktu A do punktu B, to strategia Hyundai 2045 wybiega znacznie dalej. W ramach wizji "Postęp dla ludzkości" marka pracuje nad egzoszkieletami, pojazdami bezzałogowymi i łazikami terenowymi. Dział robotyki usługowej koncentruje się na poprawie jakości życia ludzi np. poprzez opracowanie robotów do przewozu bagażu w hotelach lub automatycznego ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki przejęciu firmy Boston Dynamics Hyundai może pracować nad robotami wspomagającymi pracę w trudnych warunkach. Producent nie pomija również autonomicznych samochodów i ma na koncie Robotaxi – autonomiczną taksówkę powstałą w oparciu o model IONIQ 5.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.
arrow